« — Відбірковий етап інтернет-олімпіади з біології-2023 —

Відбірковий етап Інтернет-олімпіади з біології-2023

І тур І (відбіркового) етапу

Перший тур першого етапу було проведено з 16 до 18 листопада 2023 року; завдання цього етапу наведені на цій сторінці та були оприлюднені 16 листопада. Усі, хто їх виконали, до кінця доби 18 листопада могли зайти на сторінку Google Forms та заповнити сторінку з відповідями. Усього було отримано 3527 комплектів відповідей.

Завдання І туру І етапу інтернет-олімпіади з біології-2023
Відповіді на завдання I туру, що рахувалися як правильні

Остаточне рішення журі щодо результатів І туру міститься у Google-документі за наведеним посиланням. Таблиця побудована таким чином, щоб кожен учасник або учасниця могли знайти свої результати, але не отримували чутливі персональні дані інших учасників. В таблиці зазначені імена та прізвища (так, як їх вказували у Google Form, зі збереженням зроблених там помилок). Крім того, там вказані перші 4 літери електронної пошти (акаунта, з якого учасники та учасниці заходили до Google Form) і перші 4 літери відповіді у комірці «область». Результати розташовані у тому порядку, у якому надходили відповіді на тест. Нагадуємо, що під час відповіді на тести учасники та учасниці олімпіади давали згоду на обробку персональних даних. Таке повідомлення про результати відповідає практиці «вивішування» переліків вступників, переможців публічних заходів тощо.

До участі у 2 турі запрошуються учні, що отримали більше за 30% від максимальної кількості балів. Учні 9 класу максимально могли отримати 23 бали; у 2-й тур проходять ті, хто набрали 7 балів або більше. Учні 10 класу могли отримати 35 балів (пороговий бал 11), а учні 11-го класу — 43 (прохідний бал — 13).

Копія сторінки Google Forms з завданнями I туру працює за цим посиланням. Хто і як відповідатиме на ці завдання після 18 листопада не впливає на участь в олімпіаді. Копія тесту налаштована так, що вона автоматично висилає підрахунок балів та вказує ті відповіді, які автори тестів вважають правильними. Усі зацікавлені персони можуть завантажити (за цим посиланням) файл у форматі Excel, де містяться усі розрахунки результатів І туру. На першій сторінці цього файлу містяться дані про усі відповіді усіх учасників та учасниць туру, а на другій — розрахунки отриманих балів та результатів туру (запрошення у другий тур або відмови від такого запрошення). Усі розрахунки виконані за допомогою формул комірок електронних таблиць.

У разі, якщо тій самий учень (учениця) надіслали кілька різних комплектів відповідей, як остаточний рахувався останній за часом завантаження. Кількість балів, що отримали учні 10 класу, які відповідали на завдання 9 класу, розглядалися як отримана у відповідях на завдання 10 класу; відповіді 11-класників, які відповідали на завдання 9-го та 10-го класу, рахувалися як відповіді на завдання 11 класу. В умовах було вказано, що учні можуть відповідати на завдання старшого класу, але не можуть обмежуватися завданнями молодшого класу. Деякі комплекти відповідей було визнано такими, що не виконують умови олімпіади — у разі, якщо як ім’я та прізвище були вказані беззмістовні або образливі сполучення символів, що не можуть відповідати справжнім персональним даним. 

ІІ тур І етапу

Учасники, що успішно виконали завдання першого туру, могли узяти участь у другому турі, що відбувся 25 листопада, та почався у 1600 за українським часом. З тим, які завдання пропонувалися учасникам, можна ознайомитися за допомогою тренувальних копій тестів. Хто і як відповідатиме на ці завдання після закінчення ІІ туру, не впливатиме на участь в олімпіаді. Копії тестів налаштовані так, що вони автоматично проводять підрахунок балів та вказують ті відповіді, які автори тестів вважають правильними.

Крім того, будь-хто може ознайомитися з автоматично підрахованою кількістю балів за результатами другого туру, що вказані у файлах у форматі Excel. Ці таблиці побудована таким чином, щоб кожен учасник або учасниця могли знайти свої результати, але не отримували чутливі персональні дані інших учасників. В таблицях зазначені імена та прізвища (так, як їх вказували у Google Form, зі збереженням зроблених там помилок). Крім того, там вказані перші 4 літери електронної пошти (акаунта, з якого учасники та учасниці заходили до Google Form) і перші 4 літери відповіді у комірці «область». Результати розташовані у тому порядку, у якому надходили відповіді на тест.

Завдання для 9-го класу можна було виконувати протягом 60 хвилин, з 1600 до 1700. Посилання на копію тестових завдань для 9-го класу. Посилання на результати ІІ туру для 9-го класу.
Завдання для 10-го класу можна було виконувати протягом 70 хвилин, з 1600 до 1710. Посилання на копію тестових завдань для 10-го класу. Посилання на результати ІІ туру для 10-го класу.
Завдання для 11-го класу можна було виконувати протягом 80 хвилин, з 1600 до 1720Посилання на копію тестових завдань для 11-го класу
. Посилання на результати ІІ туру для 11-го класу.

Пані Ірина Сєдова-Кутішенко, вчитель ліцею № 82 з Харкова, вказала на помилку журі. В завданні, де треба було визначити на фото чашку Петрі, в який розвивалися мультирезистентні стафілококи, правильною відповіддю має бути “Права чашка Петрі”, а в тесті помилково була задана відповідь “Ліва чашка Петрі”. Журі щиро вдячне пані Ірині Сєдовій-Кутішенко та просить вибачення перед усіма, кого торкнулися наслідки цієї помилки. Наведені вище результати II туру виправлені; ті учні, які дали правильну відповідь на наведене питання, отримали на один бал більше (у порівнянні з попередньою оцінкою), а ті, що давали відповідь, яка помилково рахувалася як правильна, — на бал менше.

Рейтинговий список учасників, які брали участь у I та II турах I етапу, наведено за посиланням. У кількох випадках у двох турах з того самого акаунту заходили різні учасники або учасниці (в усякому разі поля “Ім’я” та “Прізвище” заповнювалися по-різному). В одному випадку це стосується акаунту, з якого було набрано відносно високу кількість балів у 9-му класі. Втім, журі вважає неправильним додавати до балів, які у другому турі набрав учасник, що підписався “Олександр Слинько”, бали учасника першого туру, що підписався “Микола Подопригора”. Заздалегідь повідомлюємо, що на початку ІІ етапу олімпіади учасникам та учасницям доведеться показати на камеру документ, що підтверджує їхню особистість.

Учасникам ІІ (фінального) етапу

Шановні учасники та колеги!
На думку журі та оргкомітету критично важливо, щоб останній, ІІ етап олімпіади був переважно практичним. Який саме варіант проведення змагання між кращими учасниками олімпіади слід обрати — непросте питання. Учасники мають працювати самостійно, і організатори олімпіади мають бути в цьому впевнені. Очна зустріч в умовах війни України за своє існування та незалежність є неможливою. Журі та оргкомітету доведеться шукати оптимальний компроміс між контролем за учасниками та збереженням їхньої приватності та гідності.

Раніше організатори олімпіади планували провести II етап інтернет-олімпіади у суботу, 20 січня 2024 року, о 1700 (хоча зазначали, що за певних умов остаточний термін може бути відкорегованим). Внаслідок низки причин II етап інтернет-олімпіади з біології буде проведений у суботу, 3 лютого 2024 року, о 1700. Учасники, які запрошені на II тур, отримають запрошення на e-mail, що відповідають акаунтам, з яких вони виконували завдання I етапу.

Правила відеофіксації роботи учасників олімпіади розміщені на цій сторінці: Правила участі у II етапі інтернет-олімпіади з біології.

Запрошуємо усіх учасників ІІ етапу олімпіади (що отримали запрошення на електронні пошти) приєднатися о 17:00 3 лютого 2024 року до зустрічі в Google Meet: https://meet.google.com/tzh-pusw-ygj.

На цій зустрічі можна буде поставити термінові питання, що будуть стосуватися проведення ІІ туру та отримати посилання на тести.

Перелік переможців 9-го класу, що запрошуються до участі у II етапі (за зменшенням суми балів, що були отримані за I та II тури I етапу). З одного з акаунтів на I та II турі завдання виконували різні учасники (точніше, учасники, що вказали різні імена та прізвища). Результати для цього акаунту лишилися не зарахованими.

Перелік переможців 10-го класу, що запрошуються до участі у II етапі (за зменшенням суми балів, що були отримані за I та II тури I етапу).

Перелік переможців 11-го класу, що запрошуються до участі у II етапі (за зменшенням суми балів, що були отримані за I та II тури I етапу).