Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 14 липня 2023 року № 853 «Про проведення Всеукраїнських учнівських Інтернет-олімпіад у 2023/2024 навчальному році» Інтернет-олімпіада з біології для учнів 9-11 класів у 2023/24 навчальному році проведиться на базі Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.
Олімпіада складатиметься з двох етапів; у перший етап входять два тури.
І тур І етапу
Перший тур першого етапу було проведено з 16 до 18 листопада 2023 року; завдання цього етапу наведені на цій сторінці та були оприлюднені 16 листопада. Усі, хто їх виконали, до кінця доби 18 листопада могли зайти на сторінку Google Forms та заповнити сторінку з відповідями. Усього було отримано 3527 комплектів відповідей.
Завдання І туру І етапу інтернет-олімпіади з біології-2023
Відповіді на завдання I туру, що рахувалися як правильні
Остаточне рішення журі щодо результатів І туру міститься у Google-документі за наведеним посиланням. Таблиця побудована таким чином, щоб кожен учасник або учасниця могли знайти свої результати, але не отримували чутливі персональні дані інших учасників. В таблиці зазначені імена та прізвища (так, як їх вказували у Google Form, зі збереженням зроблених там помилок). Крім того, там вказані перші 4 літери електронної пошти (акаунта, з якого учасники та учасниці заходили до Google Form) і перші 4 літери відповіді у комірці «область». Результати розташовані у тому порядку, у якому надходили відповіді на тест. Нагадуємо, що під час відповіді на тести учасники та учасниці олімпіади давали згоду на обробку персональних даних. Таке повідомлення про результати відповідає практиці «вивішування» переліків вступників, переможців публічних заходів тощо.
До участі у 2 турі запрошуються учні, що отримали більше за 30% від максимальної кількості балів. Учні 9 класу максимально могли отримати 23 бали; у 2-й тур проходять ті, хто набрали 7 балів або більше. Учні 10 класу могли отримати 35 балів (пороговий бал — 11), а учні 11-го класу — 43 (прохідний бал — 13).
Копія сторінки Google Forms з завданнями I туру працює за цим посиланням. Хто і як відповідатиме на ці завдання після 18 листопада не впливає на участь в олімпіаді. Копія тесту налаштована так, що вона автоматично висилає підрахунок балів та вказує ті відповіді, які автори тестів вважають правильними. Усі зацікавлені персони можуть завантажити (за цим посиланням) файл у форматі Excel, де містяться усі розрахунки результатів І туру. На першій сторінці цього файлу містяться дані про усі відповіді усіх учасників та учасниць туру, а на другій — розрахунки отриманих балів та результатів туру (запрошення у другий тур або відмови від такого запрошення). Усі розрахунки виконані за допомогою формул комірок електронних таблиць.
У разі, якщо тій самий учень (учениця) надіслали кілька різних комплектів відповідей, як остаточний рахувався останній за часом завантаження. Кількість балів, що отримали учні 10 класу, які відповідали на завдання 9 класу, розглядалися як отримана у відповідях на завдання 10 класу; відповіді 11-класників, які відповідали на завдання 9-го та 10-го класу, рахувалися як відповіді на завдання 11 класу. В умовах було вказано, що учні можуть відповідати на завдання старшого класу, але не можуть обмежуватися завданнями молодшого класу. Деякі комплекти відповідей було визнано такими, що не виконують умови олімпіади — у разі, якщо як ім’я та прізвище були вказані беззмістовні або образливі сполучення символів, що не можуть відповідати справжнім персональним даним.
ІІ тур І етапу
Учасники, що успішно виконали завдання першого туру, могли узяти участь у другому турі, що відбувся 25 листопада, та почався у 1600 за українським часом. З тим, які завдання пропонувалися учасникам, можна ознайомитися за допомогою тренувальних копій тестів. Хто і як відповідатиме на ці завдання після закінчення ІІ туру, не впливатиме на участь в олімпіаді. Копії тестів налаштовані так, що вони автоматично проводять підрахунок балів та вказують ті відповіді, які автори тестів вважають правильними.
Крім того, будь-хто може ознайомитися з автоматично підрахованою кількістю балів за результатами другого туру, що вказані у файлах у форматі Excel. Ці таблиці побудована таким чином, щоб кожен учасник або учасниця могли знайти свої результати, але не отримували чутливі персональні дані інших учасників. В таблицях зазначені імена та прізвища (так, як їх вказували у Google Form, зі збереженням зроблених там помилок). Крім того, там вказані перші 4 літери електронної пошти (акаунта, з якого учасники та учасниці заходили до Google Form) і перші 4 літери відповіді у комірці «область». Результати розташовані у тому порядку, у якому надходили відповіді на тест.
Завдання для 9-го класу можна було виконувати протягом 60 хвилин, з 1600 до 1700. Посилання на копію тестових завдань для 9-го класу. Посилання на результати ІІ туру для 9-го класу.
Завдання для 10-го класу можна було виконувати протягом 70 хвилин, з 1600 до 1710. Посилання на копію тестових завдань для 10-го класу. Посилання на результати ІІ туру для 10-го класу.
Завдання для 11-го класу можна було виконувати протягом 80 хвилин, з 1600 до 1720. Посилання на копію тестових завдань для 11-го класу. Посилання на результати ІІ туру для 11-го класу.
ІІ етап
Остаточне рішення журі щодо учасників, які будуть запрошені до ІІ, фінального етапу, буде оприлюднене пізніше. Як тільки воно буде прийнято, необхідна інформація з’явиться на цій сторінці.
Організаційні питання можна обговорити за допомогою листування електронною поштою:
— з членом оргкомітету інтернет-олімпіади, деканом біологічного факультету Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна Юрієм Гарійовичем Гамулею, y.gamulya_karazin.ua;
— з головою журі інтернет-олімпіади, професором біологічного факультету Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна Дмитром Андрійовичем Шабановим, shabanov_karazin.ua.
В наведених адресах пропущений символ @, і замість нього стоїть символ _ .