0. Вступ. Призначення курсу

« — 0. Вступ. Призначення курсу — »

Шановні п’ятикласники та п’ятикласниці!

Ми з вами продовжуємо пізнавати природу. Чимало з того, про що йтиметься в цьому підручнику, вам певною мірою відомо з ­особистого досвіду або з навчання у попередніх класах. Але багато чого буде ­цілком новим!

Подібний курс в інших країнах має назву «Science», що в перекладі з англійської означає «Наука» або ж «Природничі науки». Головним для вас стане вміння досліджувати навколишній світ, дізнаватися ­правила його існування. Саме в цьому нам допоможе науковий світогляд.

Сподіваємося, що під час вивчення даного предмету ви не будете нудьгувати.

Шановне вчительство!

Цей посібник розроблено відповідно до вимог Державного ­стандарту базової середньої освіти від 30.09.2020 р., а також ­модельної навчальної програми для закладів загальної середньої освіти «­Пізнаємо ­природу. 5–6 класи (інтегрований курс)» (Шаламов Р. В., ­ Каліберда М. С., Григорович О. В., Фіцайло С. С.). Цікавою особливістю цієї програми є її побудова відповідно до логіки проведення наукового ­ дослідження.

На першому етапі створення сайту підтримки матеріали на ньому будуть значною мірою дублювати матеріали підручника. З часом тут з’явиться ще багато цікавого і корисного для вашої роботи! 

Автори є співробітниками Лабораторії інтегруючого викладання природничих наук Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Головне для нас – зацікавити дітей у навчанні, ­сприяти їх розвитку як особистостей. Для цього треба розвивати здатність учнів та учениць до читання, розуміння тексту, його обговорення, застосування нових ідей на практиці, мисленню, побудові причинно-наслідкових ланцюжків, формуванні власної точки зору та її аргументуванню.

Якщо ви погоджуєтеся з нашим баченням курсу «Пізнаємо ­природу», не кваптеся дати дітям конкретні знання. Час для цього ще ­матимете. Нам хочеться, щоб наш підручник підштовхнув вас до спільного з дітьми дослідження природи та обговорення набутого ними досвіду.

Ми намагалися, щоб запропоновані нами навчальні тексти були нескладними, але стосувалися дійсно важливих речей. Із п’ятикласниками слід розмовляти просто, але, на наш погляд, з ними цілком можна обговорювати насправді серйозні речі. І ми будемо дуже ­вдячні, якщо ви допоможете зробити цей підручник більш зрозумілим для ­ваших учнів.

На сайті Харківського національного університету імені В. Н. ­Каразіна створено освітнє онлайн-середовище «Каразінські природничі науки» (KNS.karazin.ua). «Вхідним», пропедевтичним курсом до цього середовища має став саме цей курс. На сайті розташовані додаткові матеріали, що зроблять використання цього підручника більш ефективним та цікавим для учнів та більш зручним для вас.

«Каразінські природничі науки» — це інтерактивне середовище. Якщо ви готові поділитися вдалим прикладом або поясненням чи бачите, що якесь місце у підручнику треба пояснити або переформулювати — поділіться, будь ласка, вашими ідеями. Ми запрошуємо вас до спільного вибудовування нашого курсу.

Ми чекаємо вас на сайті «Каразінських природничих наук» і всіляко намагатимемося допомагати вам у роботі!

Шановні батьки!

Метою цього курсу є не вивчення якихось фактів. Його призначення інше. Школярство має засвоїти принципово важливі поняття та навчитися видам діяльності, які стануть підґрунтям подальшого успішного навчання.

Не хвилюйтеся, якщо якісь питання у нашому підручнику здаватимуться вам надскладними. Так, на деякі з них не знають відповіді не лише автори, — ці питання залишаються досі відкритими. Але, якщо ваша дитина зробить крок у пошуку відповіді на них, — погодьтеся, це піде їй на користь. Іноді краще вчитися шляхом поставлення ­питань та спільного пошуку відповіді на них. Ми вважаємо, що це — саме ­такий випадок.

Ми будемо раді, якщо ви допоможете зацікавити ваших дітей ­навчанням. Чекаємо вас на сайті підтримки цього курсу!

Марина Кравченко
Дмитро Шабанов